fbpx
EL NINO – Allà on és més fàcil veure-s’hi

Premi Born de Residència teatral 2020
d’Irene Petra Zani, Cia. La Salamandra

Del 17 de març al 4 d’abril 2021
ESTRENA 17 de març
Dijous 1 d’abril: col·loqui postfunció, a càrrec de Xavier Gimeno, doctor en pedagogia, orientador familiar i supervisor d’equips professionals en els àmbits de l’educació, els serveis socials i la salut.

MATERIAL DE PREMSA

SINOPSI

Una dona davant del mar amb la seva parella de tota la vida, un ninot inflable. Ella no pot nedar. Per a ella, ell és real i els seus ulls sense ulls són els únics ulls que pot estimar.
La relació va existir i va durar més de deu mil anys: aquest amor és difícilment degradable, com el plàstic.
Com una il·lusió.
L’obra tracta de la patologia de l’anorèxia, entesa aquí en el sentit de símptoma i defensa arran d’un abús patit durant la infància, i explica la tragicomèdia de l’amor impossible i la seva petició inesgotable de trobada i dialèctica amb l’Altre, eternament present i absent.

Espectacle en català

LA CRÍTICA HA DIT…

“La estupenda interpretación de la menorquina Enka Alonso, llena de matices y luminosidad, completa el éxito junto a la buena dirección de la venezolana Loredana Volpe. (…) Un gran hallazgo (premio Born de residencia teatral 2020) que permite acercarse al trastorno mental y los abusos de una forma muy creativa, poética y singular.”
Imma Fernandez – Recomana.cat i El Periódico

“El Nino, a l’Espai Brossa, és el muntatge més impactant que he vist des de fa temps. És un muntatge petit, un monòleg. No necessita gaire escenografia, no necessita gaire vestuari… no necessita gairebé res… perquè el text és tan complet que, amb una bona interpretació i una bona direcció, ho té tot.”
Alicia Nicolás – Espectáculos BCN

“Un text impactant i una posada en escena que, de tan nítida, esdevé tèrbola per a l’ànim. I és des d’aquesta dualitat que es construeix un muntatge absorbent que aconsegueix gelar-te el somriure. Com el d’un nino.”
Toni Mata i Riu – Regió7

La interpretació de Enka Alonso m’ha encantat. M’ha anat atrapant de principi a fi. Et veus en la seva pell, en les seves pors i fins i tot en l’amor que necessita i que al final ha de donar-li amb el nino que és aquell que l’acompanya i que sense jutjar-la està en tot moment.”
Francesc Esteve – Teatre Barcelona

“Es tracta d’un monòleg intens i potent, en el que tot el pes de l’espectacle recau en la intèrpret i en el text. Ja us avanço que el text és molt potent i la interpretació d’Enka Alonso és BRUTAL!!! (…) Una bona dramatúrgia, una direcció impecable i una excel·lent interpretació són motius suficients per anar a veure aquesta petita joia.
Neus Mònico – Teatre Barcelona

NOTA DE TRADUCCIÓ

El Nino , el text de la jove dramaturga bergamasca Irene Petra Zani, el vaig descobrir en una roda de selecció de textos de joves dramaturgs italians que va tenir lloc a Milà a la tardor de 2018. La xarxa europea Fabulamundi, a la qual està associada la Sala Beckett, presentava una tria de textos que buscaven partners internacionals; jo hi vaig anar com a traductor de part de la Beckett i em vaig enamorar completament d’aquell material. I he de dir que el nivell era molt alt i que hi havia moltes propostes interessants, però per a mi cap de tan singular com aquest text que elabora un tema difícil (els abusos en la infància dins el marc de la família), i és capaç de portar-lo a un tractament poètic i dramatúrgic molt imaginatiu i potencialment molt seductor per a una actriu i també per als espectadors. Vaig traduir el text, un monòleg per a una dona sola amb la presència d’un nino inflable de sex-shop, el vam revisar amb la seva autora, el vaig donar a conèixer a una actriu i una directora que em va semblar que s’hi podien interessar (la menorquina Enka Alonso, esplèndida, que ja coneixia de  Dolça Sodoma meva , i la Loredana Volpe, una jove veneçolana, poeta i directora d’escena carregada de talent, que havia conegut com a alumna en un màster de l’Institut del Teatre) i vam aconseguir fer-ne una lectura pública a la Sala Beckett de Barcelona. Amb la seva estrena esperem completar un camí costerut i apassionant.

Joan Casas
(Escriptor, traductor, professor jubilat de l’Institut del Teatre de Barcelona)

FITXA ARTÍSTICA

A partir de IL BAMBOLO —dov’è più facile guardare
Autora Irene Petra Zani
Traducció de l’italià Joan Casas
Direcció
Loredana Volpe
Interpretació
Enka Alonso
Música en directe i espai sonor Enka Alonso
Ajudant de direcció Xavier Pàmies
Escenografia i vestuari Cia. La Salamandra
Fotografia Xavier Pàmies
Escenografia i vestuari Cia. La Salamandra
Il·luminació Daniel Gener
Disseny gràfic Loredana Volpe

Agraïments : Obrador de Dramatúrgia Sala Beckett, Cercle Artístic de Ciutadella i La Trama Produccions

HORARIS I PREUS

Horaris De dimecres a dissabte a les 19:30 h i diumenge a les 18 h
Si us plau, arribeu al teatre amb suficient antel·lació. Per respecte als intèrprets, la sala es reserva el dret d’admissió un cop començada la funció.

Preus dimecres i dijous 13€. divendres, dissabte i diumenge: 18€

Durada 80 minuts

XARXES SOCIALS

www.instagram.com/cialasalamandra/  / #ElNinoBCN / www.cialasalamandra.com

 

17 març de 2021 — 4 abril de 2021
19:30

Sala Palau i Fabre

Directora Loredana Volpe

¡Comparteix!